rakan setia..

Khamis, Oktober 6

hati yang hiba..

5/10/2011...

ape kene mengena tarikh nie??ader sesape bley bagi thu ke ape2 special ngan tarikh nie??
ape pon aq x kesah pon..sbb tarikh nie bukan tarikh special tuk aq..tp tarikh yang aq x kan lupe..
tarikh nie la tarikh dimana segala2 nye bermula..dimana aq punye life kat UMK agak hancur..kenape??
aq x nk salahkan sesape..mmg salah diri aq..aq cube jadi sebaik yang mungkin..tp ape lagi yang x cukup pada diri aq??ape yang aq buat ko mmg x nmpk..sbb aq x nk ko thu..ader bende yang ko thu n ko x thu..aq x bg thu atas sebab2 tertentu..aq mnx maaf...

nie la tarikh keramat bagi aq..tarikh paling sial dalam hidup aq..aq tahu yang ko x kan amik kesah apa2 pon..sebab yang ko tahu ko da bahagia ngan Sf ko..aq x kesah pon pasal mende nie..sbb tu hak ko..n untuk putuskan persahabatan pon juga adalah hak ko..

aq nie bukan manusia yang sempurna..aq x sempurna dari semua aspek..hari2 ader je kesilapan yang aq buat..ader je kesalahan yang berasal dari kebodohan aq sendiri..aq jugak ader kelemahan yang bukan semua org tahu..tp, aq sgt2 berharap yang aq ader kawan yang dapat penuhi kesalahan n kelemahan aq nie..bukan aq x jumpe,tp aq x thu kenape lately nie aq x rse yang kelemahan2 nie aq ditampal dengan nasihat2..

aq hanyelah manusia biase..macam2 cadangan yang aq buat..macam2 yang aq mintak kat ALLAH..tp, sume tu hanyelah rancangan seorang manusia biase..manusia yang hina disisi Nya..belom tentu ketentuan Nya sama dengan ape yang aq ingin kan..

ALLAH maha kuasa..die x bg kita pelangi yang indah..tp die bg hujan yang lebat dimana hujan itu jalan untuk melihat pelangi..aq percaye ade hikmah dengan ape yang berlaku skunk nie..biar byk mana air mata aq mengalir sekalipon,belom tentu aq dapat kembali ke masa lalu..

tp dapat ke aq berhenti mengalirkan air mata aq tiap2 malam??mampu ke aq harungi hari2 yang mendatang??
boleh ke aq senyum selepas nie dengan hati yang murni bukan dengan hati yang kosong cam skunk nie??aq nak jadi lebih baik..aq nk jadi baikk..tp kenape susah sgt org nk terus nasihatkan aq??

walaupon aq terus menangis,kau tetap x thu..walaupon aq risau kan kau,kau tetap x thu..janji hanye tinggal janji..betol lah ape yang org kate..xder ape yang kekal..hanye kasih syg ALLAH yang kekal sampai bila2..

aq teringat kan kata2 kawan aq..
"kita bersahabat bukan kerana diri seseorang itu..tp kerana ALLAH..kita bersahabat bukan utk mendapat balasan kasih syg dari sahabat kita,tp untuk mendapat balasan kasih syg dari ALLAH..biarlah ape pon yang sahabat kita wat kat kita, x kan menjadi kudis dihati kerana ALLAH adalah tujuan utama..salah satu gol yang dijanjikan syurga adalah orng yang berkasih syg kerana ALLAH..pikir2kan lah"
nie lah ape yang kawan aq cakap kat aq..n aq still lagi simpan msg die..

aq x thu kenape aq nangis..aq x thu kenape aq sedih..aq x thu ape yang ngah jadi kat diri aq..entry nie pon aq masih x sure pasal ape..aq masih keliru ngan ape yang terjadi..aq mengharapkan persahabatan yang kekal sampai akhir hayat..tp x der ape yang kekal dalam kehidupan nie..

kenape??bukan ke aq da cube gilap n jaga mutiara nie??tp kenape masih ader cacat cela pada diri aq??kenape aq masih x dpat elakkan dari kehilangan mutiara nie??kenape aq x dapat kekalkan satu2 mutiara yang aq jumpe dalam lautan kehidupan aq??kenape??

aq bagaikan mati seketika..belum tentu dapat dihidupkan kembali seketika..seketika itu juga mungkin selamanye..aq rindukan mutiara kehidupan aq..

**luahan hati mrweird..

1 ulasan:

Miss Serai Wangi berkata...

Ya Allah..kenape sedeyh sangat entry ko nie...dengan aq skali rase cam nak nangis.seyes..T_T